2012. február 24., péntek

Indonéz ízek


                 Nem nagyon tudtam tegnap mit kezdeni magammal sajna, úgyhogy megjött az étvágy, meg persze az alapanyagok is adottak voltak, ha ekkor még nem is tudtam róla. Valami különlegesre vágytam, valami olyasmire, amit külföldön eszik az ember, újdonságra. Szeretem a pörköltöt, de attól még unalmas tud lenni. Habár annyi féle hús van… Szóval találtam kb. 35 dkg marhahúst a fagyóba. Az elképzelés főzés közben született.

Nem is tudom, talán lábszár volt, vagy marhanyak, de ez mindegy is. Anno indonéz és indiai konyhából vizsgáztam a fősulin. Szóval betéve megvoltak az ízek. Ezeket akartam újra feleleveníteni. Elég egyszerűek a receptek, olyan mindent bele mindkét nemzet konyhája. Szerintem.

Az alapízek elkövetői
Apróra vágtam a vöröshagymát majd olajon megpirítottam kevés köménnyel (most akadt itthon római kömény, ezért azt használtam). Később hozzáment a darabolt fokhagyma majd egyből a hús. Amikor kialakult a húson a kéreg, melléjük ugrott kevés vörösbor jam (Karácsonyi ajándék, fahéjas, fűszeres kocsonyásított vörösbor. Finom.), meg egy adag karamell, amit előzőleg serpenyőben készítettem cukorból. Használhatunk mézet is, de ezek a konyhák gyakran hanyagolják. A karamellkészítésnél arra kell figyelni, hogy ne kevergessük az egyenletesen eloszlatott cukrot a serpenyőben. Amikor aranybarna hozzáöntjük gyorsan a raguhoz. Ekkor mehet hozzá kevés reszelt, vagy szárított gyömbér, egy tk. Paradicsompüré és 2 tk. Instant kávé, vagy egy adag főzött presszó kávé. Igen, komolyan. Nagyon kellemes ízt ad neki. Nem vicc :) Kevés vízzel felöntöttem, adtam hozzá borsót, apróra vágott fehér és csíkozott sárgarépát, majd lassan megpároltam. Én kuktában, hogy ne kelljen a víz utánpótlásra figyelni és előbb kész legyen.

A gombóc masszája

Köretnek nem akartam semmit, csak kenyérrel tunkolni vagy valami hasonlóval, de faterom azt mondta csináljak hozzá valami frankót, ha már a kaja is különlegesség. Találtam maradék menza rizst. Bekevertem mindenféle fűszerrel, áztatott zsömlével, morzsával, sóval, nyers tojással és vízben kifőztem, mintha zsemlegombócot, vagy grízgombócot csinálnék. RIZSgombóc! Van már ilyen? Vagy feltaláltam? Nem tudom, de jól illett a raguhoz.



A héten epersört készítettem (nem éppen szezonálisan, de mindegy is.), majd áprilisban közlöm az eredményt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése