2012. február 2., csütörtök

Szűzpecsenye? Akár!

         Nem sokkal a Blog "indítása" után az éhség beszélt hozzám. Nem igazán fűlött a fogam az óvodából hazahozott menza kajákhoz, úgyhogy a muszáj voltam kinyitni a hűtőt. Ekkor jutott eszembe, hogy a fagyóban még ott hever egy szűzpecsenye. Na, ki olvasztottam egy pillanat (1,5 óra) alatt.

Nem, nincs ennyi lóvé, csak nálunk a kisközértben karajnak ütik fel a szűzpecsenyét is, így nem kerül egy vagyonba. Az itteni kisboltról nagyjából ennyit. Csak még egy gondolat: ma sikerült vennem egy falat velőt, de elraktam későbbre. Valószínűleg most jött a friss áru. Ha velő van, akkor friss hús is van. Aztán ez 2 havonta történik meg nagyjából, szóval nem sok reményt fűzök a bolti húsokhoz általában. Ha jót akar magának az ember, akkor ellátogat a közelében lévő piacra (esetemben a kispesti) és ott vásárol be. Vagy nevel egy állatot. Csakhogy nem mindenki teheti meg. A panelban legalábbis nehéz volna.

Gondolkoztam, hogy mivel is kéne enni ezt a klassz husit, mihez kezdjek vele. Gondoltam megsütöm afféle disznó steaknek és lementem a boltba, petrezselyemért, amit a főtt krumplihoz akarok keverni. Ott megláttam az aszalt fügét, ami 20 Forinttal volt drágább a jól ismert Mogyi mazsolánál, úgyhogy kész volt a terv.

A fügét beáztattam egy kis időre vízbe.
A recept:
A húst felszúrtam és kialakítottam a lyukat :-)
  • Egy darab szűzpecsenye (szűzérme, sertés bélszín stb.)
  • Fél zacsi aszalt füge vagy más szárított gyümölcs
  • Egy kevés Bacon szalonna.
  • só, bors
  • kevés olaj a sütéshez
  • Krumpli
  • Petrezselyemzöld
  • Egy darab Brie, vagy Camambert Sajt
  • Egy kis fej fokhagyma
  • 1,5 tejszín
  • só, törött bors


A husi végre kiolvadt. Megszórtam sóval, és durvára tört színes borssal (már így lehet kapni a boltokban!) és mondhatni nem sajnáltam a fűszereket, hiszen egész nagy húsról, egybe húsról volt szó. Felszúrtam a husit és megtömtem a fügével és baconnal. Tettem volna még hozzá szívem szerint egy kis diót is, ha van itthon. Az olaj már egészen fel volt hevülve, így hát mehetett bele a döglött állat. A kis "farok" részét a pecsenyének külön sütöttem, mert ezt a részt már úgysem lehet megtölteni, majd a "szakácsok eledelévé" vált.
Sül a pecsenye
Hja igen, a krumplit már előtte felraktam volna főni, ha nincs itthon maradék főtt burgonya, s ekkor leszűrtem volna. Nos, egy egészen kevés kis olívaolajon megfuttattam a fokhagymát és egyből felöntöttem a tejszínnel és belemorzsoltam a sajtot. Kb 5 perc lassú főzés után a mártás el is készült, ekkor már csak szűrni kellett, mert a Brie fehérpenészes széle magában nem túl guszta. Itt meg is említeném a tejszínnel való kapcsolatomat.

Nem igen használok főzőtejszínt, mert valahogy nem akaródzik elhinni (szép magyarosan) hogy ez a 10 % zsírtartalmú "izé" természetes. Könyörgök, a tejszín 35-40% zsírtartalommal bír. Legalábbis a jóféle. Vagy ahogy ma jól hangzik, a prémium. Szóval legyen a tejszín inkább habtejszín, van abból is cukrozatlan.


A mártás hozzávalói
A hús végül, mikor már úgynevezett kérget kapott, átkerült a sütőbe kb. 4-5ös fokozatra (180-200°C), ahol nagyjából 8-10 percet töltött el. A szűzpecsenye akkor finom, ha benne maradt az összes zamat. Nem szabad csontra sütni, vagy ha úgy tetszik cipőtalpra. A felülete ropogós barnára sült, a belseje lágy, omlós és rózsaszínes, de nem nyers. Ezt garantálom, 8 perc sütés után.

A kész hús
A krumplit a maradék olajon átpirítom a petrezselyemmel, és már tálalhatok is. Semmi extra, inkább beszéljenek az ízek. Nagyszerű ebéd lett. Maradt belőle egy kevés, úgyhogy vacsira is jó lesz, akár hidegen. Bár blog olvasástól még senki nem lakott jól. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése