2012. március 12., hétfő

Espumisan görcs ellen? Hagyjuk már!

                   Nem ma készítettem ezt a remeket, hanem múlt héten, de úgy érzem, hogyha egyszer lesz ember, aki olvassa ezt a blogot, és kedveli a magyar konyhát, és nem veti meg a káposztás ételeket annak feltétlenül ki kell próbálnia ezt a klasszikus, tradíse magyar receptúrát. A korhely levesről beszélek.

A hozzávalók egy része
Nem is igazán értem, hogy mi a bajuk az embereknek a káposztával. Sokan irtóznak tőle, főleg ha savanyú. Pedig remek ételeket lehet varázsolni belőle. Nekem az egyik kedvencem minden savanyú káposztás kaja. Van, aki megeszi újévkor, karácsonykor és ennyi. Tőtőtt káposzta. Nem, létezik másféle kaja is ebből a remekből :) Igen úszkál a levesben, ne ijedjünk meg tőle. Íme a recept (magyarok: írjátok, vegák: ti valahonnan más országból származtok)

    • 30 dkg füstölt tarja
    • 1 szál csípős kolbász
    • 20 dkg füstölt csemege szalonna
    • 2 jó fej vöröshagyma
    • 2 gerezd fokhagyma
    • Pirosarany, kömény, só, bors, 2-3 babérlevél
    • 40 dkg savanyú káposzta
    • 2 dl tejföl
    • pirospaprika
    • 2 ek. liszt

A tarját megfőztem sós vízben (3-4 liter)a babérlevéllel, kuktában 40 perc alatt. Ha nincs kuktánk, javaslom szerezzünk be egyet. Ha ez se megy akkor szánjunk rá 1,5 órát és pótoljuk a vizet folyamatosan. Hát azt hiszem ennyi, a nagy részét le tudtuk a receptnek. A savanyú káposztát átmossuk ha nagyon intenzív és felvágjuk kicsire, hogy elférjen a kanalunkon majd. Amit nekem sikerült vennem káposzta az Vecsés meggyalázása volt: a levesbe citromlevet facsartam annyira "általános" volt a kápi íze. De ez nem szükséges ha normális helyen vesszük meg, hentesnél, piacon, vagy magunk savanyítjuk. Kis lábasban pirítom a hagymát, fokhagymát, rá mennek az eddig hanyagolt fűszerek, a szalonka, a piros arany és a liszt, amivel egyneművé keverem ezt a trutyis izét.

A trutyit (alapvetően rántás) hozzáöntöm a léhez, beledobálom a karikázott kolbászt, a vágott káposztát és a főtt, majd felkockázott tarját. Lefedve adok neki 15 percet, vagy 20-at. Kuktában. Fazékban dupla.
Ha megvagyok egy kevés forró levessel elkeverem a tejfölt és visszacsorgatom a korhelybe. Ha összerottyant, tálalhatunk. Ha mi előbb rottyantunk össze, akkor valószínűleg a bevásárlásnál nem voltunk kellő mértékben költséghatékonyak és az alkohol javára dőlt el a főzés kimenetele. Gábor, egy bográcsolás ha kisütött a nap és lementünk a partra? :)
Én csak a leves alapanyagát vásároltam meg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése