2012. március 23., péntek

Ha valaki fel akar kapni pár kilót

       A napokban elgondolkoztam azon, hogy milyen jó lenne már ha itt lenne a nyár, s nekünk csak a tökünket kéne lógatni a Balaton partján a melegben. De sajna nem a Balaton partjáról írok, hanem a panelból, mint általában. A strandról először eszembe jut a szépséges szabad strand, ahol nem zargatnak az emberek, nincsenek annyian, és akkor mész oda, amikor szeretnél. Aztán beugrik rögtön a másik kép, mikor undorító módon belépőt szednek azért, hogy megközelítsd a vizet, de ezt letudva megérkezünk ilyenkor a hangulatba. Egy pléd, vagy törcsi kiterítve mellettünk a hűtőtáska tele hideg sörrel, süt a nap és megy a kártya parti. Aztán megéhezünk és elintézzük magunkat egész napra egy lángossal :) Én is ezt tettem itt a beton parton.

Úgyse tudsz ellenállni, ha melletted eszik.

A recept abszolút nem bonyolult és nem is telik sok időbe elkészíteni. fél kiló lisztet összegyúrunk 2 deci langyos tejjel, amiben előtte felfuttatunk egy kevés élesztőt, negyed kiló főtt krumplival és sóval, cukorral. Ezt csinálhatjuk kézzel is, de a legjobb ha rábízzuk a kenyérdagasztó gépre, márha van ilyenünk. A lényeg, hogy legalább 10 percig gyúrjuk. Utána hagyjuk kelni, kb. fél órát és egyszerűen beleszaggatjuk kör alakban a forró olajba. Alaposan megsütjük mindkét oldalát pikk-pakk és ehetünk is. Fokhagymás olajjal, tejföllel, sajttal, kolbival, és még ezer mással. Nem is tudom, van olyan aki nem kedveli?

A minap visszarepültem a balcsira, aztán sajna haza is értem mikor elfogyott a lángosom. Sebaj, minden csak türelem kérdése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése