2012. március 12., hétfő

A klasszikus Rákóczi túrós

       Na, ezt ma csináltam. Nem vagyunk túl édesszájúak, de néha azért bekattan a nyelvünk hegye is. Minden adott volt a következő sütihez, kivéve a túró, amit 500 forintért beszereztem fél kilót (elnézést, e-e-ez nem rablás?) meg Rákóczi, de azt nem kaptam.

Ezt a sütit már nagyon rég ettem, és eszembe jutott, hogy minden van hozzá itthon. Gyorsan felugrottam a netre és lelestem az arányokat, mert az sajna nem főzés volt, ahol szárnyalhatunk. Ez kérem sütés és itt be kell tartani a hőfoktól kezdve az arányokon át mindent. Hát, mondjuk nagyjából ez a két dolog a minden. :) Az itt következő receptben nagyon kevesek az adagok, mivel ez egy nagyon pici torta lett, hogy biztosan elfogyjon egy olyan családban, ahol mindenki kedvenc desszertje a sült oldalas és a rántott csirkecomb hidegen. 

Ez egy süti, ami ma torta volt.
  • 17 g porcukor
  • 40 g puha vaj
  • 50 g liszt
  • 0,5 kg túró
  • 5 dkg búzadara
  • 90 g cukor
  • 1 normális méretű tojás
  • Frissen reszelt citromhéj
  • Sárgabaracklekvár
Ezeket a pöttyöket az "ezeket" szó felett a felsorolás elé akartam rakni, ha valaki ért az ilyesmihez, majd segíthetne :)

A porcukorból, vajból és a lisztből összegyurmáztam a linzer tésztát, amivel kibéleltem a kivajazott, kilisztezett formát és gyorsan barnára sütöttem grillel. Az eredeti recept szerint 200 fokos sütőben csináljuk ezt a lépést, de így sokkal gyorsabb volt. Ezt megkentem lekvárral, és lepakoltam a túróból, kevés fahéjból, búzadarából, tojássárgájából + kevés bónusz tojásfehérjéből, cukorból, citromhéjból gyúrt töltelékkel. Ezt visszatoltam és itt már követve az eredeti receptet 180 °C fokos sütőben, azaz gázon 4-es fokozaton 40 percig sütöttem.

A végén kevés cukorral kemény habbá vertem a maradék tojásfehérjét, amit csiga alakba körbe nyomtam a tortán egy nyomózsák segítségével. A lyukakba töltöttem a lekvárt, és újra eltérve a macerás recepttől csupán pár pillanat alatt lepirítottam a grill alatt az egészet. Hát nagyjából ennyi. Kicsit időigényes, de megéri a fáradozást azt hiszem. Beszéljen a kép :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése